2012 áprilisában megváltam a Waberer's-től.
Nem akarok kertelni, a közel másfél év a cégnél sok mindenre megtanított. Ennyi idő után azonban jönnek jobb ajánlatok, már kapkodnak az ember után más cégek is, kedvezőbb ajánlatokkal, feltételekkel. Hát belevágam nagyobb reményekkel, meglátjuk.
Összefoglalva a Waberer's-nél töltött időszakomat azoknak, akik bizonytalankodnak. Az innen-onnan származó sofőrinfóknak sajnos azért megvan az alapja, de sok esetben túlzásokba esnek.
- Kezdőként csak a Waberer's-nél van esélyed, azonban egy kis időt itt töltve kapkodni fognak utánad...
- A cég műszakilag, ill. a gépkocsik felszereltségét illetően elég jók, nem kell hozzányúlnod hiba esetén semmihez, szerelők végzik ezeket a feladatokat
- Év végén nem feledkeznek meg a dolgozókról, ha nem is nagy összegben, de egy kis ajándékkal kedveskednek Karácsony tájékán
- Ha az elején nem szoktatod rá a főnököt, hogy max. 5 hétig legyél kinn, s utána haza, elfelejtenek hazahozni!(az én esetemben 7. hét után üresben tértem haza Németországból, s nem tudtak mit tenni, hiszen a szerződés alapján már itthon kellett volna, hogy legyek!), nem fordult elő többet!
- Havi fizetés kimutatást (fizetéspapírt) másfél év alatt nem láttam, s nem is írtam alá egy darabot sem!
- Talán, ez idő alatt kétszer kaptam meg a "rendes" fizetést, amit beigértek, egyébként mindig jóval kevesebbet, amit természetesen mindig kimagyaráztak...
- A kollégákra mindig számítani lehetett akár belföldön, akár külhonban, összefogás van!
Így visszagondolva, mint nemzetközi sofőr, gyakorlat nélkül nem is volt olyan rémes, de úgy érzem kinőttem a dolgot, s természetesen egy jobb fizu és nyugodtabb munkafeltételek reményében tovább kell állni.
Tapasztalatomat nem azért írtam le, hogy bármiképpen lejárjam a Waberer's-t, sőt sokat tanultam cégen belül, örülök, hogy dolgozhattam Náluk! Bevallom, ha a fizetéssel nem lettek volna gondok, talán jó nyugdíjas állás lett volna!
Álláshirdetés folyamatos!
S. TÓTH INTERTRANS, kamionok nemzetközi üzemeltetésére szakosodott Kft. keres, korlátozott számban
NEMZETKÖZI GÉPJÁRMŰVEZETŐ
kollegákat!
AMIT NYÚJTUNK:
• Garantált alapbér+ teljesítménybér
• Biztos, szerződött megrendelői háttér
• Stabil emberléptékű munkahely, kulturált kommunikáció
• Esztétikus, tökéletes műszaki állapotú, fiatal ponyvás flotta
• Korrekt szerviz háttér
• 561/2006/EK és AETR rendeletek szerinti munkavégzés
ELVÁRÁSOK:
• Szakmai elhivatottság
• Tapasztalat
• „E” kategóriás jogosítvány
• PÁV I. vagy PÁV II. vagy PÁV III. igazolás
• Belföldi és Nemzetközi árufuvarozói igazolvány, vagy GKI igazolvány
• Érvényes útlevél
• Betöltött 21. életév
• Digitális gépjárművezető kártya
• Erkölcsi bizonyítvány
KAPCSOLAT:
Tóth Sándor, ügyvezető
+36306257192

Üdv.B.Laci,jó olvasni a blogod mert amit irtál teljesen megfelelt a valóságnak.Amiket irtál szinte teljesen ugyanazokat éltem át és meséltem a feleségemnek,illetve pár hónaoot kocsikázott velem mire újra kaptam Magyarba fuvart...Én 2002-ben még a Hungaro Camionnál keztem és utánna volt az átalakulás Waberer's-é.
VálaszTörlésAzokban az időkben kezdődött az uniózás,a vezénylők nem tudták hogy mi az elég,csak menjünk és menjünk...Mi pedig ha értetük is,nagyon szokatlan volt a szitu...Sok esetben egy hónap után megörültünk hogy kaptunk magyar fuvart,de hamar eltünt az örömünk amikor jött az sms hogy Mosonmagyaróváron van már a rakott pót,átlehet akasztani és menni vissza uniózni még 4-5 hétre...Akkor a vezénylő úgy keresett jól ha a sofőrt sokáig kint forgatta és minél több fuvart megcsináltál neki.Amíg maximumon pörgött a sofőr addig menő volt mert jól keresett rajta a vezénylő,a kereskedő,na meg mindenki a ki a sofőrtől magasabb pozicióban van,de viszont a sofőrtől könyörületlen levonták a túlfogyasztást!!!Ha óvatosan vezetett a sofőr és nem volt túlfogyasztása akkor pedig havi szinten legalább 4 fuvarral kapott kevesebbet,ami már akkor is kb 70-72000ft lehetett.Tehát ha nem ezért akkor azért keresett kevesebbet.A fogyasztási normát már akkor is ügyessen kitalálták,új üress szerelvényel Bp.-Győr oda-visza,de csak üress autót mértek be,amit a kamion gyártók is helyeseltek hogy ez így nagyon jó,és ők garantálják a mért fogyasztási normát!!! Hiába mondtuk,kértük hogy rakottan is mérjék be itt az autókat süket fülekre talált,senkinek nem ált érdekében az igazság bemutatása mert akkor nem tudtak volna a sofőröktől levoni anyi túlfogyasztást.Ezeken túlmenően tényleg nehéz szívvel haggya ott az ember,jó a kolegalitás,sok barát,jó szakemberek és ami talán a legfontosabb mindíg jó autóval dolgoztam,de szerintem most sincs probléma a járműparkal...sőt most talán európa legjobb flotta a Waberer's-é.Amióta eljöttem a Waberer's től jó pár helyen megfordultam ami ígéretes hírdetésel hívott,de valami mindenhol sántít...Van ahol az első egy-két fizetés pontos csak asztán mindíg csak csúszik,és csúszik mire észbe kap az ember úgy lép ki hogy ott hagy 2-3 havi fizetést.Voltam olyan hejen is ahol kiemelten magass km dílyat igértek...csak aszt nem monták hogy két fuvar köszt 3-4 nap ácsorgás van.Volt olyan is hogy csak éjel lehetett menni,jó az,egy ideig,5 év után úgy örültem hogy este-éjel aludhattam reggel 5 ig,6 ig mint ovodás a nyalókának...
Most egy kis 5t kocsival dolgozok,napi fix dilyért,2-3 fuvar naponta,Hétfőtől Péntekig.
Reggel nincs korai kezdés de gyüjtő árú miatt este 8-9 ig menni kell,AETR-t nem lehet betartani,sokat kell okoskodni mert a cég persze nem válal semit ha a hatóság megbüntet,de hogyan csalj arról külön oktatást tartanak!!!A fizu mindíg pontos sőt,többet is számolnak néha mint ami jár,ha megemlíted akkor aszt mondják tedd csak el,megdolgoztál érte...De mégis milyen áron,és medig bírja az ember a sok csalást...
Szóval nagyon sokat gondolkozok rajta hogy vissza menjek a Waberer's-hez,mert mégsem mindegy hogy milyenek a munka körülmények,igaz nem "család barát"cég de máshol sem jobb,csak jobbat próbálnak ajánlani!!! Üdv.P.Laci.
Még az előzőekhez tartozik negatívumként a több éven keresztüli fizetett szabadság ki nem adása. A gk-vezetők fáradtak valóban a végkimerülésig/balesetig/hajtják Őket
VálaszTörlésegy kívülálló de sajnos tudok róla
Kedves Laci!Azt amit le irt semmit de semmit nem hiszek el es provokacionak tartom a Waberers ellen.Jo ellore le szogezem hogy nem vagyok tagja es sajnos egezsegi ok miatt nem is leszek tagja a Waberersnek.Biztos tudd rola a youtube oldalon lehett majdnem elobe latni Kotai Zoltan filmjeit ki a Waberers munkatarsa szerintem mar tobb eve.Es az iden sikerult szereznem egy 2014 Waberers naptart is.Kotai Zoltan-nak koszonom hogy megismerhetem a kamionosok eletet es a Waberers-et.Igy sajnos azt kell irjam hogy azt amiket le ir NEM HISZEM es provokacionak tartom.Buszke lennek ha tudnek kamiont vezetni,de sajnos egezsegei ok miatt ez nem lehetseges nekem,de csak is olyan ceget valasztanak amely hires es megbecsult orszag vilag elott.Hogy a Waberers-nel vannak hibak?Biztos!Kerem irjon le nekem olyan ceget amely soha semmi hibat On vagy mas ember fele nem csinalt!!!!!Mi emberek sajnos megszoktuk hogy keves munkaval penzt akarynk zsebre tenni,sot nehogy veletlenul reggel kelljen indulni mert akkor osszedol a vilag.A penzert megkell szenvedni az nem fog be repulni az ablakon csak azert mert az ablak nyitva van!Ugyhogy Tisztelt Laci,ne szoveget irogason egy ceg ellen mert van aki elhiszi es jaj oda nem megyek,de ha lehetne es egezsegem engedni akkor azt mondanam,Te Laci menj a haboruba hiaba irogatsz ilyent olyant megyek es ki probalom,de addig a velemnyedre nem sokat adok,mert aki munkat keres az kap es ha kap olyant mind a Waberers becsulje is meg mert egyelore a Waberers-nel jobb nincs!!!!!!!!!!!!!meg akkor sem ha On meg vagy 10 oldalt ir ellenuk!Altalaban ugy van hogy a negativ velemeny akar a Waberers javara is fordulhat,ugyhogy ebben On is kivette a reszet!Tiszteletel On irant Gorbe Zoltan
VálaszTörléshttp://www.youtube.com/user/KotaiZoli60
Megj:Bezzeg o tudd pihenni,ugyhogy szerintem az sem igaz hogy hajdani kell mind az orult!
figyusz inkabb ne beszelj mert hulyeseget foleg ne es engem meg plane ne kabits buta dumaval tudod 66 eves el multam es a mai napig kamionozok hat inkabb ne szol bele elnenzest a meg fogalmazasert
TörlésSajnos a hit távol áll az igazságtól. Senkinek sem kötelező hinni, de hazudni végképp nem kell.
TörlésA reklámozott munkafeltételek, és a valóság között szakadék tátong. Először tapasztalt kollégával indítja útnak a cég a kezdő sofőrt, négykezes járaton megy nemzetközi tapasztalatot szerezni. Az alapfizetést kapja, és a megtett km-ek után járó pénz helyett vállveregetést sem.
Eljön a pillanat, mikor egyedül kell helytállnia, és a tanulópénzt megfizetteti a cég. Ez abból is adódik, hogy először túlfogyasztó kocsira ültetik, és csak kijelölt kutakon szabad tankolni. A cég kútjain mindig teli tankkal kell induljon, útbaejtve Móvárt, ha arra kap fuvart. Az első fuvarok mindig a válogatottan rosszak, ami nálam egy Münchenben felrakott pót 8 magyar lerakóját jelentette. Erre a magyar területen nem fizetnek napidíjat, a 8 lerakó 1 hétig tartott. Ezután a győri Audiba küldtek felrakodni, ahol egy hétvégén kellett várakoznom, amit úgy könyveltek el, mintha otthon töltöttem volna. Majd hétfőn délután felraktak, addig nem volt ildomos munkára állítani a tachográfot. Rakodás után elindultam a cseh tranzit felé, késő éjszaka érve Prága alá.
Helyet csak fizetősben találtam, ahol a tv-sek állnak, a parkolás díját nem térítette meg a cég.
Bedfordban leraktam szerda este, itt szintén csak fizetősben volt hely, ezt sem számolta el a cég. Liverpoolban rakodtam francia lerakó a cím. A lerakó időt elértem ugyan, de nem engedtek be aznap, mert a raktár megtelt. Másnap leraktak, és az Unileverbe kaptam felrakót.
Nem nyújtom hosszúra, 8 hétig voltam kint, pénzem elfogyott, kolléga segített ki 20 euróval.
Mosonmagyaróvárra érkeztem egy szombati nap, csak az utcán tudtam parkolni hétfő reggelig, és 8 hét után sem tudtam hazamenni, az orrom előtt ment el a kisbusz. Ezután meg 4 hetet unióztam, kaptam 100 eurót az irodán, amiből megadtam a 20 eurót a kollégának, maradt 80 euróm, és az automatából felvett 25 ezer Ft-om.
Hétfőn Audi, aztán pótakasztás Móváron, TV-t kaptam, csütörtökre lerakó Zaragoza. 2x10 órás, 1x 9 órás vezetéssel sem jött össze, akasztás fel sem merült a vezénylőben, hogy odaérjen az áru időben. A kötbért rámlőcsölték.
Egyszer papírtekercsekkel elakadtam a sáros parkolóban, a pocsolya mélyebb volt a kelleténél, nem bírtam kirángatni a pótot. Mentést kellett kérnem, rámlőcsölték.
Akkoriban 120 -150 ezer között kaptam kézhez majdnem 1 évig, 2009-ben. Az üzemanyag túlfogyasztást, a szerintük felesleges autópályadíjakat, és a megadott km-t túllépő km díjakat én finanszíroztam.
Mire kitanultam a trendit, sokat kellett fizetnem. 1 év után kaptam egy olyan Volvót, ami még mindig túlfogyasztott, de már nem annyit, mint az előző, a havi 10 000 km, amiből 7000 rakott volt, hozott 180 ezret.
Aztán végre kaptam egy leharcolt Dafot, amivel tudtam kicsit spórolni, és már megismertem a tankolás optimális helyeit is.
A legmagasabb keresetem 386 ezer Ft volt a 10 eltöltött év alatt 13870 km-re 2017-ben. Haza még mindig csak hosszas balhék után mehettem, 7x busszal hoztak haza karácsony előtt 1-2 nappal. Egy elakadásom volt Hollandiában, a mentés 1 milliós összegét kifizettette velem a franchise vezetője. A sok negatívum egyike a technika javíttatása, ahol alapfizuval be kell érni, sokszor 1 hétig is várva a "saját" kocsidra. Utoljára 6 hétig voltam úton Európa tranzitútjain, hazaérkezésemkor felmondtam. Erősítettem a buszosok táborát, ahol minden nap saját ágyamban pihentem ki magam, és némileg többet kerestem mint a wabinál.
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésakkor dolgozz ingyen te nem tudom hol elsz ulj kamionba es akkor beszelgess a dolgokrol
TörlésPersze, hogy tud pihenni hogyne tudna, mivel be kell tartani 561/2006 EK rendeletet miszerint a heti vezetési idő nem haladhatja meg az 56 órát kér heti pedig a 90 órát. persze egy héten 2x hosszabítható meg a vezetési idő 9 óra helyett 10 órára de ezt a következő héten kompenzálni kell hogy 90 óra vezetésed legyen 2 hét alatt. És a minimum 11 órás hosszúpihenődnek is meg kell lenni. Amúgy én most voltam a Wabihoz felvételizni múlthéten és nagyon rendes volt mindenki. Most már nem kell vezetni a telepen hanem van helyette egy olyan 40 milliós szimulátor és azon kell megmutatni hogy mit tudsz amúgy ujj euró 6 os DAF ot szimulál (automata) ;) Ezt követően volt egy tesztírás különböző uniós kérdésekkel amire tényleg csak a tapasztalt kamionosok tudják a választ de ha már van GKI kártyád, és meg is szerezted nem csak vetted vagy loptad akkor menni fognak a kérdések :D + még egy 4 perces IQ teszt szerűség. Ezután volt egy orvosi vizsgálat nekem speciel vérnyomást vércukrot mértek látást vizsgáltak de itt is nagyon rendes volt mindenki ezután volt egy állásinterjú el kellet beszélgetni egy nővel persze azt nem is kell már mondanom hogy ő is nagyon rendes volt és válaszolt minden kérdésre sőt még ö mondott nekem hasznos infókat a szakmával kapcsolatban. Mondta hogy jók ezek az XF es ujj dafok nem egy kutyaól ;) Ez amúgy a nagykőrösi úton volt de aki teheti és oda akar jelentkezni az menyjen oda csak ajánlani tudom. Másnap szolt a telefonom déli 12 óra után mondták hogy fel vagyok véve. Persze messze lakok Budapesttől de erre is van megoldás. Ingyen szállást biztosítanak arra a 4 napra a telephelytől 500 méter-re amíg ott kell lenned egy kis szakmai eligazításon neked csak a kaját kell állni. És tényleg nem lesz az autókon semmilyen szerelni való még a motorházat sem szabad a sofőrnek felnyitni mert legyél akár hol nem indul az autó? már megy is az autó mentő és meg is csinálják. Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom nagyon rendesek! Aztán meg halottam olyanról is, h száll ki a wabis mellé egy más, "nem napocskás transz" ból egy palika és elkezdi sorolni hogy neki milyen jó a fizetése aztán a pnyva meg vagy 4-5 helyen meg van javítgatva meg vagy 2-3 helyen lyukas és még ő pofázik, hogy milyen szar a Wabi mert kevés fizetést ad, ilyen levonások meg olyan levonások, a ruha meg tiszta olaj meg kosz rajta! Meg kitudja menyi fizetést kap. Hát ennyit erről. Csak ennyit akartam megosztani veletek, persze én is 0 km os vagyok. Ha nagyon akartam volna akkor lett volna még 2 cég ahol betanítottak volna az egyik az alföldön, szintén messze van a másik meg a Balaton környékén de én inkább a Wabit választottam. aki meg köpköd tapasztalat nélkül vagy CE jogosítvány nélkül az ne köpködjön mert nem tudja miről van szó. És erre jön a közmondás h egy bolond 100 az csinál. Köpködnek de halvény lila gőze sincs, hogy milyen is egy teherautót vezetni vagy egy nyerges szerelvényt. Nagyjából ennyi mindenkinek sok sikert!
VálaszTörlésha 0 km es vagy akkor te mirol is beszelsz?????????
TörlésTisztelt Hozzaszolok! Sajnos csak most talaltam az oldalra, hamarabb is irhattam volna ezekre a hozzaszolasokra valaszt...
VálaszTörlésElore leszogeznem, en nem akarom a ceget fikazni, egeszen meg vagyok vele elegedve. Valoban jobb, mint a tobbi atlag magyar ceg, de azert felreertes ne essek nem alomvilag a kamionos lett. Atlag kint toltott idonk 7-8 het a 4 het helyett. Legutobb mi is utesen indultunk haza, mert mashogy nem sikerult. Fizetes papirt mi sem lattunk a mai napig sajnos....
Aki frissen felvetelizett annak valoban az lehet az elso benyomasa, hogy ez egy rendkivul korrekt, tisztesseges, soforcentrikus ceg... A Nagykorosi uton levo szallassal kapcsolatban nagyon vigyazz, ha mar a cegnel vagy tudod hogy van az EUT nevu flotta ok meg a parnat is lelopjak a fejed alol, mint ahogy kinyitjak es felfeszitik a vamzaras potod a tekepen.
A hibas vontatokrol nem beszelnek. Pont a multheten romlott el a valton egy tavalyi Volvoban az iranyiton valasza annyi volt, hogy draga a mentes ketten vagyunk oldjuk meg... hat megoldottuk bar 1 napig alltunk. Es meg egy utolso mondat ehhez: a Wabis ponyva is szakadt a rengetek 0 km-es miatt itt is, de ezzel nin is baj hiszen mindenkinek tanulnia kell valamin.
Draga Csenge! Akinek meg jogosutvanya sincs az legyen szives ne osszon ki senkit otthonrol a fotelbol! Mindenkinek szeles utakat es baleset mentes kozlekedest.
Hát Papp26 hány éves vagy??
VálaszTörlés23 éve vezetek,BCE KAT. van,több mint 10 éve nem mentem nyergessel,mik az esélyeim kamionos cégnél?
VálaszTörlés